Hoe bouw je een caferacer
Als je graag een caferacer wilt bouwen dan is dat een leuk klusproject waar je na afloop mee kan pronken. Je zal verschillende onderdelen moeten bestellen zoals een knipperlicht motor of Gashandels bij Caferacerwebshop.com/nl Daarnaast kan je ook nog denken aan een db killer van Caferacerwebshop.com Er zijn vele onderdelen waarmee je eigen unieke en originele caferacer kan bouwen. Een caferacer bouwen is een geweldig project van het begin tot het einde. Alleen je vraagt je misschien af waar je moet beginnen. Om te beginnen zal je moeten kiezen welke motorfiets je als basis gaat gebruiken voor je caferacer. Deze motor is de basis voor je gehele bouwproject. Een caferacer bouwen hoeft niet een vermogen te kosten, je kan er ook voor kiezen om een budget caferacer te bouwen. Beslis dus van tevoren hoeveel geld je eraan uit wilt geven, dan kan je ook een betere keuze maken voor de motor die je als basis gaat gebruiken.
Wat is een goede motorfiets als basis voor je caferacer
Als basis voor je caferacer moet je een goede motorfiets uitzoeken. Er zijn een aantal standaard motorfiets series die vaak worden uitgezocht als basis zoals de Yamaha XS-, Kawasaki Z-, BMW K- en Honda CB-series. Deze motorfietsen zijn behoorlijk gewild en om deze reden ook duurder om te kopen. Als je liever een goedkope caferacer wilt bouwen dan kan je beter voor een andere motorfiets kiezen als basis. Je zal moeten kijken of de motorfiets die je uitkiest in een goede staat is. Let niet te veel op het uiterlijk, maar of deze technisch in een goede conditie is. Bedenk van te voren wat de kosten zijn van alle losse onderdelen en je budget zodat je bij het uitkiezen van de basis motorfiets geen onderdelen hoeft te gaan vervangen die buiten je budget vallen.
Welke onderdelen pas je aan bij het bouwen van een caferacer
Op het moment dat je besluit om een caferacer te gaan bouwen dan zal je vast al wel wat onderzoek ernaar hebben gedaan. In principe is er een aantal basis richtlijnen van aanpassingen die je op iedere caferacer terugziet. Eigenlijk altijd wordt het subframe korter gemaakt, de demper wordt vervangen door een slip on, het zadel wordt vervangen door een caferacer zadel, het voorspatbord wordt verwijderd of op maat gemaakt en het stuurt wordt vervangen en er worden clip ons op gemonteerd. Dit zijn de stappen die je eigenlijk altijd doet bij het ombouwen van een motorfiets tot caferacer. Uiteraard kan je ervoor kiezen om nog veel meer aan te passen, dit is helemaal aan jezelf en je budget.