Chatbot in gebruik voor het beantwoorden van de meest gestelde vragen in de automitve
In de automitve wordt er steeds meer online aangeboden. Dit kan gaan om auto’s, tweede hands auto’s, reparaties of keuringen. Op de site worden vaak de eerste indrukken achtergelaten als het gaat om bedrijven in deze sectoren. En een eerste indruk is het halve werk. Met name ook voor nieuwe klanten. Deze groep zit vaak nog met veel vragen omdat de sector wellicht onbekend is of dat ze het bedrijf nog niet goed kennen. Daarom zal een chatbot voor deze sector een grote toegevoegde waarde kunnen hebben.
Wat de chatbot doet
De chatbot is een widget die op elke (gewenste) webpagina kan worden geïmplementeerd. Waar veel bedrijven werken met een ‘Veel gestelde vragen (FAQ)’ pagina, is deze voor veel websitebezoekers vaak lastig tot niet te vinden. Een chatbot is eigenlijk een soort van robot die de veel gestelde vragen binnen enkele seconden kan beantwoorden. Waar de FAQ lastig te vinden is kan de chatbot op elke pagina op een plek naar keuze geplaatst worden. De klant kan een vraag stellen en de chatbot zal in zijn eigen kenniscentrum op zoek gaan naar overeenkomende vragen met bijbehorende antwoorden. De chatbot kan met binnenkomende vragen steeds beter afgesteld worden. Als de chatbot de vraag niet weet kan de vraag alsnog worden doorgezet naar een echt persoon, dit noemen wij live chat. De vraag kan dan op een later, zelfgekozen, moment alsnog worden opgepakt.
De samenwerking
Het enige dat wij verwachten is het invullen van het kenniscentrum. Onze chatspecialisten zullen dit kenniscentrum dan verwerken in de chatbot en deze optimaliseren. De chatbot zal na dit moment continue worden bijgehouden zodat de chatbot op den duur steeds meer vragen kan beantwoorden. Ook is het mogelijk om rapportages te ontvangen. Wij kijken tegemoet naar een mooie samenwerking.